Mission beach & Tanja's wildlife

Förutom att hoppa ut från ett plan från 4000m så tog vi också det väldigt lugnt i Mission beach. Vi bodde på absolute backpackers som var riktigt bra och personalen, speciellt Peta, var hur trevlig och hjälpsam som helst. Här träffade vi ockå på tre fransmän som vi träffade senare under resan också, lite kul! Annars softade vi mest på detta ställe.

Och innan vi skulle ta bussen til Cairns så besökte vi något som hette Tanja's wildlife, där man bland annat fick gosa med två wallabieungar, så sjukt söta! Man fick också hålla i en blåtungad ödla som hade tappat svansen samt hålla i en orm. Första gången jag håller i en orm faktiskt, så det var lite spännande! Ovant men inte äckligt, förutom när man trodde att den kröp in i tröjan, haha.

Fritt fall, PÅ HÖG NIVÅ!

Rubriken säger mycket och bilderna säger ännu mer! Helt galen känsla! Australiens högsta skydive, 14000ft (över 4000m) högt och en hel minuts fritt fall. Det var så otroligt häftigt och jag kommer lätt göra om det om jag får chansen!

Kanelbullensdag

Ja, kanelbullensdag hade vi ju någon dag där också! Dock hittade vi inga kanelbullar så det fick bli chokladmuffins istället. Funkar det också, men mormors bullar är ju alltid bäst!

Whitsundays, Airlie beach

Vi spenderade en natt på Beaches, ett sunkigt hostel! Sedan var vi ute på tur i tre dagar på en båt, Whitsundays. Riktigt mysigt var det! Helt underbart att vara ute på vattnet alltså! :)

När vi kom tillbaka från båtturen så spenderade vi en natt till i Airlie beach men nu på ett annat hostel, Waterfront backpackers där vi sov i ett 17bäddarsrum! Fyfan kan man ju tänka, men det var mycket bättre än förväntat faktiskt! Fin utsikt hade vi dessutom!

Australian zoo

Från Brisbane åkte vi till Australien zoo där vi var en heldag och åkte sedan vidare med nattbuss till Airlie beach.

Att gå på zoo en hel dag i stekande sol var inte det skönaste, men vi fick se mycket djur och dessutom klappade vi ju både kängrur och koalas, super söta och mjuka! Galet häftig känsla till skillnad mot getterna på kålmorden i alla fall, haha. Vi kollade även på en krokodilshow vilket nästan var ett måste då det är Steve Irwins zoo! Det var dessutom hans familj som höll i showen vilket jag tyckte var väldigt coolt!

Första bilden är bara för att syrran gjorde det! ;) O bara för er som är intresserade, brände mig som satan när jag satte mig på den dära saken!

Surfers paradise & Brisbane

Tidigt på morgonen den tredje dagen i Byron Bay så satt vi på bussen till Surfers paradise där vi endast spenderade ett par timmar för o se den omtalade stranden!

Sedan åkte vi vidare till Brisbane där vi spenderade två nätter på The bunk hostel.

Byron Bay

Efter Sidney tog vi en nattbuss till Byron Bay som rent allmänt är fullt av svenska ungdommar! Speciellt på The Nomads, vilket var det hostelet vi bodde på! Här spenderade vi också två nätter. Dock var det inte allt för bra väder under dagarna, inget regn men mycket moln så det blev att ta det lugnt!

Första natten delade vi vårat 10bäddarsrum med tre manliga sidneybor, hur trevliga och roliga som helst! En liten sekund mitt i ett av våra samtal slutade med att jag hade ALLA kuddar i rummet över mig, haha. Vi försökte lära dom ramsan "sju sjösjuka sjömän..." och det tog stop redan vid sju då de uttalade det som "ho", extremt kul lät det måste jag säga.

I alla fall, våran tid i Byron Bay var väl den mest farfyllda, om man ens kan kalla det de. Kul hade vi i alla fall och jag trodde aldrig att jag skulle få prata så mycket svenska på denna resa som jag fick göra här!

Återupplivning av bloggen!

Insåg att jag inte kan låta bli att blogga här helt under min resa i Australien och Asien! Därför kommer jag nu ladda upp ett x antal inlägg och skriva lite kort vad jag har gjort, ni kan läsa vad vi gjorde mer detaljerat på våran gemensamma blogg, arewelostyet.blogg.se! :) Alla bilder som är på mig är tagna av Isabelle, annars är det jag som har tagit dom!

Hur som helst, tänkte starta med början av våran resa som var i Sidney. Här spenderade vi två nätter på The Jackaroo hostel, var av den första dagen sov vi hela dagen! Tror vi sov närmare ett dygn från att vi kom fram till Sidney till att vi faktiskt gjorde någonting! O när vi väl gjorde någonting så var vi riktiga turister och tog oss en långpromenad för att se Operahuset och Harbour bridge och så mycket mer hände inte under denna vistelse i Sidney, för denna gång!!!