Första december

Idag är första december och det kan bara betyda en sak! Man får öppna första luckan på chokladkalendern, jippi.

Hur som helst så har inte denna dagen riktigt blivit som den var planerad. Hade nämligen tänkt pyssla lite här hemma genom att bland annat baka pepparkakshus, men istället fick jag ett litet städryck. Dammsög först hela lägenheten (minus datarummet), sedan kom gummihandskarna på och då blev det disk, skrubb av spis och badrum samt golvvask på alla fyra.. Så nu är lägenheten fin igen, dessutom kom hyresvärden hit och kopplade in tvättmaskinen. Mhm ni läste rätt, vi har en tvättmaskin, ÄNTLIGEN! Ska inviga den och torkstället imorgon efter jobbet.

På tal om jobb för övrigt, Morten (en från Kelly Services) ringde mig idag och erbjöd ett extrajobb åt mig nu i helgen (dock är det bara en dag, men i alla fall). Jag ska få servera på en julbordsbuffé på lördag från fyra till tolv, hur kul kommer inte det bli!? Riktigt glad är jag och om det går bra kanske man till och med kan få jobba där i senare tillfällen.... ö n s k e t ä n k a n d e .


För örvigt blev denna dag inte helt utan pyssel, för nu på kvällskvisten så började tankarna på pepparkakshus komma fram igen, så jag har klippt ut en massa mallar som jag ska använda mig av. Men nu, efter mycket ritande och klippande, så har klockan hunnit att bli tolv, så nu är vi inne på dag nummer två i decembermånaden, vilket betyder att jag måste krypa ner i sängen nu bums om jag ska orka med att jobba imorgon! Med andra ord, godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

Hemsida:

Skriv här:

Trackback