2012, ett år utanför Sveriges gränser #2

M I T T  2 0 1 2  P Å  A N D R A  S I D A N  J O R D K L O T E T . 
En tanke som sedan blev en ganska så spontan resa. Det började med att jag och Bella mest hade pratat om att vi ville resa och med lite snabba beslut så bokade vi våra biljetter till vårat äventyr till Australien och Asien. Vi bokade detta första veckan i augusti och i slutet av september sa vi hejdå till Sverige.
[ Hela resan kan ni läsa om här ]

25 september åkte jag och Bella på äventyr till andra sidan jordklotet.
Vårat första stopp var Australien där vi reste längs med östkusten i en månads tid.

Vi var turister i Sidney.


Vi släppte loss i Byron Bay.


Vi fashinerades av Brisbanes förmåga att bevare det gamla mitt i bland det moderna.

Vi softade ett par timmar på Surfers paradise omtalade strand.

Vi gosade med djuren på Australien zoo.



Vi stekte i solen och såg helt otroliga vyer på båtturen Whitsundays, Airlie beach.


Vi hoppade ut från ett plan 14000ft upp i luften i Mission beach. Häftigaste jag gjort i mitt liv!

Vi upplevde regnskogarna i Carins med Barefoot tour.

Vi sov utanför flygplatsen i Cairns

Den 25 oktober fortsatte vårat äventyr till Asien.

Här besökte vi Thailand x2, Malaysia och Vietnam.

Första turen till Thailand.

Vi lekte med stora kissekatter i Bangkok.


Vi tog det lugnt på stranden & vid poolen i Khao lak.

Vi möte upp Bellas pappa & faster i Bang Tao.


Vi åkte vidare till Malaysia
 
Vi fick uppleva hur det var att vara de enda turisterna i hela Kuala Terengganu.


Vi utforskade Langkawis centrum och landmärke.

Vi åkte till västra delen av Langkawi och tog oss an begreppet fågel, fisk eller mitt i mellan.


Vi åkte vidare till Vietnam
 
Här försökte vi dagligen att överleva den vardagliga trafiken

Vi irrade runt ett x antal timmar inne på Benh Thanh marknaden.


Vi läste om Vietnamkriget på War Remnants museumet.

Vi tog oss upp i Bitexco tornet för att se Ho Chi minh från en annan vinkel.

Vi kröp nere i Cu chi tunnlarna.

Vi åkte till mekongdeltat en hel dag.

Vi åkte tillbaka till Thailand.

Denna gång bodde vi vid Aonang beach i Krabiområdet. Här åt vi god mat och bara njöt av sol & bad.

Vi gjorde dagsutflykter där vi bland annat besökte Poda Island...

... & Pranang cave beach.

Vi tog oss också ut på en Phi phi islands tour.

Vi spenderade våra sista dagar i Bangkok
 
Och hux flux så var vi hemma i Sverige igen och överraskade alla innan jul.
 
Lite snabbt räknat så har jag sammanlagt under hela 2012 befunnit mig på svenk mark i endast två månader. Det är lite sjukt men det har varit så otroligt härligt. Så därför hoppas jag att 2013 blir ett liknande år, men med andra destionationer! 

Kommentarer
Från: Marcus
Skickad: 2013-01-10 kl: 10:40:30

Wow vilka bilder alltså :) Den där bilden på Brisbane ser riktigt kul ut.

Svar: Men oj, tack så jätte mycket! En sådan kommentar hade jag inte väntat mig en torsdag som denna ska jag säga! :D
Sara Dahlfors


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

Hemsida:

Skriv här:

Trackback