Pepparkakshus a la Sara

Idag efter jobbet så hamnade pepparkaksdegen på bordet väldigt snabbt, dock tog det ett tag innan jag hittade något att kavla ut degen med då vi inte äger någon kavel. Till slut fick det bli ett colaglas, man tager vad man haver helt enkelt, haha.

Det tog sin tid att få ut alla delar till huset, mycket pill då man vill att det ska bli så bra som möjligt... Men hur mycket tid man än lägger ner på allt pillande så finns det alltid någon eller några delar som är helt åt pipsvängen fel! Så mitt hus som var så underbart i tanken blev inte lika underbart i verkligheten. Men jag är ändå ganska så nöjd med det då detta är mitt första pepparkakshus jag någonsin gjort från grund och botten. Det har ju en viss charm över sig, eller vad säger ni? hihi.

Tänkte också informera att tvättmaskinen funkade utmärkt, har tvättat min första vita tvätt och håller tummarna för att min skjorta hinner torka till imorgon då jag behöver den till jobbet...


Kommentarer
Från: cecilia
Skickad: 2011-12-03 kl: 08:36:47

Snyyyyyyggt! ;D

Från: Anna
Skickad: 2011-12-03 kl: 12:07:38

Åh, jag har varit sugen på att göra pepparkakshus hela veckan :D Mycket fint!

Från: Marie
Skickad: 2011-12-03 kl: 13:29:32

Det var ju hur fint som helst, vad du är duktig :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (endast jag som ser)

Hemsida:

Skriv här:

Trackback